قیمت روز لمینت دندان

 

قیمت روز لمینت دندان چقدر است

قیمت روز لمینت دندان کاملا متغیر بوده و به عوامل بسیاری بستگی دارد. وضعیت دندان ها، تعداد  دندان هایی که قرار است لمینت شوند، دستمزد دندانپزشک، موقعیت جغرافیایی مطب و همچنین کیفیت لمینت با توجه به انواع آن همگی جزو عواملی هستند که در قیمت نهایی لمینت تاثیر می گذارند. از آنجایی که لمینت های سرامیکی به طور مستقیم بر روی زیبایی لبخند تاثیرگذارند بهتر است که حتما در انتخاب دندان پزشک دقت نمود چرا که یک دندان پزشک باتجربه پس از برسی کردن وضعیت دندان ها بهترین لمینت را به شما پیشنهاد می دهد و با مهارت آن ها را بر روی دندان ها نصب می کند. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص برخی از انواع لمینت ها صحبت نماییم:

لمینت سرامیکی زیرکنیا

عنصر اصلی سازنده این لمینت سرامیکی و اکسید زیرکونیوم است. این لمینت از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است زیرا از هیچ عنصر  شیشه ای در آن استفاده نشده است و به همین علت لمینت زیرکنیا خاصیت شکنندگی بسیار پایینی نیز دارد. در ساخت این لمینت برعکس لمینت زیرکنیا از عنصر شیشه استفاده می شود و به همین دلیل از لحاظ مقاومت و استحکام در سطح پایین تری قرا دارد اما شفافیت و زیبایی بیشتری به همراه دارد. برای افزایش استحکام باید این لمینت به خوبی با دندان پیوند بخورد تا بدین ترتیب میزان شکنندگی آن کمتر شود.

 

لمینت های IPS EMAX

این لمینت ها استحکام و مقاومت بسیار زیادی دارند و قادر هستند که فشار بالایی را بدون آسیب دیدن تحمل نمایند. برای ساخت لمینت IPS EMAX از ترکیب دی سیلیکات برای ساخت بهره می برند. دی سیلیکات همان عنصر ساخت شیشه است که موجب افزایش شفافیت لمینت می شود. وجود عنصر سرامیک در این لمنیت استحکام لمینت سرامیکی سپیدنت را تا حد بسیاری بالا می برد.

لمینت گلس سرامیکی

در طراحی لمینت گلس سرامیکی از ترکیب سرامیک استفاده می کنند، اما به طور کلی میزان شیشه به کار رفته شده در این ترکیب بیشتر از سرامیک است. این لمینت از شفافیت بسیار بالایی برخوردار است که موجب زیبایی دندان ها می شود. از آنجایی که ضخامت این لمینت بسیار کم است برای نصب آن نیازی به تراشیدن مینای دندان وجود ندارد.

لمینت لومینیرز

لمینت لومینیرز جزو لمینت هایی است که از ضخمت بسیار کمی برخوردار است و به همین علت همانند لمینت گلس سرامیکی برای نصب روی دندان ها نیازی به تراشیدن مینا دندان وجود نخواهد داشت. این لمینت ها ضخامتی به اندازه ی یک لنز چشمی دارند و بسیار زیبا هستند و قادرند که کلیه عیوب ظاهری دندان ها را بپوشانند. نکته ی قابل توجه آنکه لمینت لومینیرز برای کسانی که قصد دارند تغییر فرم و سایز در دندان خود ایجاد کنند، گزینه مناسبی نیست و فقط بدشکلی و بدرنگی دندان را می پوشاند.

لمینت ایمکس

لمینت ایمکس نیز به دلیل ضخامت کم بدون نیاز به تراشیدن مینای دندان روی دندان ها نصب می شود. لمینت ایمکس اط ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردار اسا و علاوه بر این اط نظر شکل ظاهری نیز در مقایسه با سایر لمینت ها زیباتر و جذاب تر است. لازم به ذکر است که این نوع لمینت دارای شفافیت بسیار بالایی می باشد به نحوی که مشابهت بسیار زیادی به مینای دندان طبیعی انسان دارد و بدین ترتیب کمتر کسی قادر است که فرق بین لمینت سرامیکی بدون تراش ایمکس را با دندان طبیعی شما متوجه شود.


Comments

Popular posts from this blog

سقف پاسیو جهان نورگیر

کاور شوفاژ در خراسان رضوی

اسکیس معماری داخلی