آیا لمینت دندان درد دارد

 آیا لمینت دندان درد دارد ؟ مزایا و معایب لمینت دندان چیست؟ آیا من می توانم دندان هایم را لمینت کنم؟ این ها رایج ترین سوالاتی هستند که افراد هنگام مراجعه به مطب های دندان پزشکی زیبایی در ذهن خود دارند و از دندان پزشک می پرسند. ما در ادامه ی مطلب قصد داریم به این سه سوال که به طور معمول جزو دغدغه های اصلی بیماران می باشد پاسخ دهیم:


سوال اول : آیا لمینت دندان  درد دارد

لمینت سرامیکی جزو درمان های متداولی است که افراد برای اصلاح طرح لبخند خود از آن استفاده  می کنند. این تکنیک تمامی عیوب دندان ها همچون بدرنگی، لب پریدگی، شکستگی های جزئی و همچنین به هم ریختگی و نامنظمی دندان ها را برطرف می کند. در فراِند نصب لمینت های سرامیکی پزشک ازبی حسی استفاده می کند و بنابراین بیمار هیچگونه دردی را احساس نخواهد کرد البته برخی از افرادی که دندان های آن ها دارای حساسیت بالایی است، ممکن است  مقداری ناراحتی را تجربه کنند اما هیچ درد جدی در فرایند دریافت  لمینت ها وجود ندارد.

در فرآیند نصب لمینت های سرامیکی دکتر باید اقداماتی را جهت آماده سازی دندان ها انجام دهد که این اقدامات شامل پاکسازی دندان ها از هرگونه جرم و پلاک و تراشیدن دندان ها می باشد. این تراشیدن به این منظور است که لمینت در روی دندان به گونه ای قرار بگیرد که فاقد  برجستگی باشد و تا حد امکان طبیعی به نظر برسد. به طور کلی در لمینت سرامیکی دندان ، اگر بیماران هرگونه ناراحتی را تجربه کنند، آیا لمینت دندان  درد دارد در طی مراحل شکل دادن و تراشیدن دندان است که این موضوع کاملا طبیعی می باشد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

این روزها پیشرفت های بسیاری در علم دندان پزشکی زیبایی صورت گرفته است که به موجب آن لمینت هایی به وجود آمده اند که ضخامتشان به اهندازه ی یک لنز چشمی است. برای نصب این لمینت های نازک نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست و بنابراین نصب این لمینت به هیچ وج دارای درد زیاد نبوده و دندانپزشک در بیشتر مواقع دندان های بیمار را بی حس نمی کند.


سوال دوم : مزایای لمینت دندان چیست

  1. بهبود نواقص و عیوب دندان ها تنها در دو جلسه ی درمانی  
  2. افزایش رضایت از خود و اعتماد به نفس فرد به واسطه ی زیباتر شدن چهره و دندان ها
  3. عمر و ماندگاری بالا
  4. رنگ پذیری بسیار کم
  5. زیبایی و شفافیت طبیعی


سوال سوم : معایب لمینت دندان چیست

  1. درمانی نسبتا گران و پرهزینه
  2. نیاز به ترمیم و یا تعویض در صورت آسیب دیدن و هرگونه شکستگی
  3. تراشیدن مینای دندان ها در فرآیند نصب لمینت های سرامیکی
  4. مناسب نبودن برای افرادی که دندان هایشان بیش از حد نامرتب و به هم ریخته است.

آیا من می توانم دندان هایم را لمینت کنم

نکته ی مهمی که باید در خصوص لمینت بدانید این است که همه ی افراد کاندید مناسبی برای انجام آن نیستند. آیا لمینت دندان  درد دارد   در مرحله ی اول قبل از هر چیز دندان پزشک دندان ها را با دقت بررسی می کند تا اطمینان حاصل نماید که شما می توانید از این روش استفاده نمایید. همانطور که گفتیم در صورتی که دندان های شما بیش از حد به هم ریخته و نامنظم باشد شما کاندید مناسبی برای استفاده از این تکنیک نیستید و باید از روش های دیگر اصلاح طرح لبخند همچون ارتودنسی استفاده کنید. علاوه بر آن در صورتی که  دندان هایتان دچار پوسیدگی و یا خرابی باشد هم نمی توانید از لمینت استفاده کنید تا زمانی که پوسیدگی ها را برطرف نمایید. چنانچه دندان پوسیده شده را لمینت کنید بعدها به دلیل احساس درد و ناراحتی مجبور می شوید که لمینت سرامیکی را بردارید و دندان را درمان نمایید.

Comments

Popular posts from this blog

سقف پاسیو جهان نورگیر

کاور شوفاژ در خراسان رضوی

اسکیس معماری داخلی