مشخصات درب ضد سرقت خوب

 مشخصات درب ضدسرقت خوب : این روزها افراد برای کسب آرامش و اطمینان خاطر بیشتر، ترجیح  می دهند که از درب های ضدسرقت ایمن استفاده نمایند. درب های ضدسرقت هم برای منازل آپارتمانی  شکل و هم ویلایی مناسب می باشند. اگر برای افزایش ضریب ایمنی منزل خود قصد خریداری یک دربهای سازه چی را دارید بهتر است که در حین خرید به مشخصاتی که در ادامه ی مطلب گفته می شود توجه ویژه ای داشته باشید تا خریدی رضایت بخش را تجربه نمایید:

 

قفل و یرق آلات درب های امنیتی سازه چی

 

یکی از مواردی که موجب تفاوت درب های ضدسرقت با درب های معمولی می شود، قفل ها و همچنین یرق آلات درب هستند. برای درب های ضدسرقت از قفل های بسیار باکیفیت و تقویت شده استفاده  می نمایند. همانطور که می دانید اگر برای درب ضدسرقت  سازه چی  از یک قفل معمولی استفاده نمایند، درب خاصیت ضدسرقت بودن خود را از دست می دهد و سارقین با باز کردن قفل به راحتی به منزل ورود پیدا می کنند. قفل های به کار رفته در درب باید به شکل چندزبانه باشند. هرچه قدر که تعداد این زبانه ها بیشتر باشد امنیت فریم درب ضدسرقت بیشتر می شود. یرق آلات درب نیز باید بسیار باکیفیت و مرغوب باشند.

 

ورق فولادی درب ضدسرقت

 

در طراحی و ساخت درب های ضدسرقت از ورقه های فولادی استفاده می نمایند. در حین خرید درب حتما از فروشنده بپرسید که آیا در درون درب ورق فولادی به کار برده شده است یا خیر؟ مشخصات درب ضدسرقت خوب ورقه های فولادی باعث افزایش مقاومت استحکام و ایمنی درب می شوند. دربی که در آن ورقه ی فولادی وجود دارد در اثر ضربه شکسته نخواهد شد. ضخامت ورقه فولادی نیز بسیار مهم است. به هر میزان که ضخامت ورقه فولادی بیشتر باشد دربهای امنیتی  از مقاومت بیشتری برخوردار است. متاسفانه در درب های ضدسرقت چینی از ورقه های فولادی بسیار نازک استفاده شده است و ضریب ایمنی این  درب ها به شدت پایین است پس توصیه می شود که در حین خرید درب قیمت را ملاک کار خود قرار ندهید و به کیفیت توجه ویژه ای داشته باشید.

 

جنس لولا

 

جنس لولا از دیگر مواردی است که باید به آن توجه نمود چرا که لنگه درب بر روی این لولاها می چرخد و به همین علت لولا باید دارای جنس خوب و مرغوبی باشد تا بتواند به راحتی وزن درب را تحمل نماید. نکته قابل توجه آنکه اگر لولاها دارای جنس نامرغوب و بی کیفیت باشد و یا اینکه تعداد لولا ها کم باشد بعد از گذشت مدتی درب از حالت تنظیم و رگلاژ خارج می شود. بهترین و استانداردترین حالت استفاده از 3 عدد لولا برای درب و همچنین استفاده از لولای بلبرینگ دار است.

 

ضخامت و جنس چهارچوب چهارچوب درب ها

 

قبل از هر چیز باید بدانید که چهارچوب های دربها با درب های معمولی متفاوت می باشد و به همین علت شما نمی توانید از چهارچوب های معمولی برای این درب ها استفاده نمایید. ضخامت چهارچوب درب ضدسرقت باید در حدود 1.5 میلی متر و بالاتر باشد و اندازه ای کمتر از این استاندارد نیست. در چهارچوب درب ضدسرقت سازه چی باید از آلیاژ خوب و با کیفیت باشد و همچنین محل اتصال ورق ها باید جوش کاری مناسبی داشته باشند.  بهتر است از جوش co2 برای جوشکاری استفاده شده باشد.

 

روکش درب های امنیتی

 

روکش های درب ضدسرقت اگرچه تاثیری در بحث ایمنی ندارند مشخصات درب ضدسرقت خوب اما مستقیما بر روی جنبه ی زیبایی درب تاثیر گذارند. روکش های مختلف و متنوعی برای درب های ضد سرقت استفاده می شوند که بر روی قیمت درب نیز تاثیرگذارند. به عنوان مثال درب دارای روکش طبیعی در مقایسه با درب دارای روکش هایگلاس گران قیمت تر است. روکش درب باید باکیفیت باشد و در برابر عومل محیطی همچون گرما و سرما آسیب نبیند.

Comments

Popular posts from this blog

سقف پاسیو جهان نورگیر

کاور شوفاژ در خراسان رضوی

اسکیس معماری داخلی