طریقه لمینت دندان

 طریقه لمینت دندان : لمینت دندان همانند یک روکش است که توسط دندان پزشک روی دندان نصب  می شود و نواقص آن را می پوشاند. نواقص و مشکلاتی همچون بدرنگی دندان ها، شکاف و فاصه بین دندان ها، لب پریدگی های جزئی و… همگی جزو عیوبی هستند که با کمک لمینت سرامیکی سپیدنت برطرف می شوند. امروزه لمینت در دندانپزشکی زیبایی کاربرد بسیاری دارد و محبوبیت زیاید در بین افراد کسب نموده است. در ادامه مطلب قصد داریم مراحل و طریقه لیمنت دندان را بررسی کنیم:

بررسی دندان ها

در مرحله ی اول که با دندان پزشک ملاقات می کنید دندان هایتان به طور کامل بررسی می شود. در این مرحله دندان پزشک باید تشخیص دهد که آیا  اصلا تکنیک لمینت سرامیکی دندان بر روی دندان های شما قابل اجرا و پیاده سازی می باشد یا خیر؟ علاوه بر آن پوسیدگی ها و خرابی های دندان هایتان نیز مشخص شده و جلساتی برای ترمیم ان ها در نظر گرفته خواهد شد.  برای نصب لمینت های سرامیکی در ابتدا باید دندان های شما کاملا پاکسازی و جرمگیری شوند.

آماده سازی دندان ها

تکنیک لمینت دندان نیازمند آماده سازی دندان ها می باشد. آماده سازی دندان فعالیت های مختلفی را شامل می گردد، از جمله : تراشیدن قسمتی از مینای دندان به اندازه ی فضایی که برای قراردادن لمینت سرامیکی دندان نیاز است، مورد استفاده قرار می گردد.  دندان پزشک برای تراشیدن مینای دندان از یک دریل کوچک استفاده می کند. این مرحله به هیچ عنوان باعث ایجاد درد و تاثیر منفی بر روی دندان های نخواهد شد چرا که دندان پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند. پس از آماده سازی دندان، قالب دندان شما توسط دندانپزشک ساخته خواهد شد.

طراحی روکش لمینت دندان

دندان پزشک در این مرحله از دندان ها قالب تهیه می کند و به لابراتور می فرستد تا براساس قالب ها یک روکش دندان مناسب ساخته شود. روکش لمینت دندان متناسب با فرم دندان هرشخص در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شود. این مرحله ممکن است حدود دو الی سه هفته زمان ببرد که در این مدت زمان دندان پزشک بر روی دندان ها لمینت موقت قرار می دهد.

پیوند روکش های لمینت بر روی دندان

پس از آنکه روکش های لمینت در لابراتور ساخته و طراحی شد دندان پزشک آن ها را بر روی دندان می چسباند. این مرحله بسیار مهم است. نحوه ی قرار گیری لمینت ها بر روی دندان ها باید به نحوی باشد که بین خط لثه و روکش لمینت هیچگونه فاصله ای ایجاد نشود. وجود فاصله بین لمینت و خط لثه موجب جمع شدن طریقه لمینت دندان باکتری ها در این فاصله می شود که در نهایت منجر به بیماری لثه و حتی شکست لمینت های دندان خواهد شد. چسب لمینت دندان به همین علت بسیار مهم است که در انتخاب دندان پزشک زیبایی خود دقت کافی به خرج دهید و کار خود را به یک دندان پزشک متخصص و بامهارت بسپارید.

مرحله آخر

شاید نیاز باشد که برای تنظیمات بعدی مجدد با دندان پزشک ملاقاتی را داشته باشید و در غیر این صورت کار به اتمام رسیده است و دندان پزشک در نهایت توصیه هایی را برای افزایش ماندگاری و طول عمر لمینت ها به شما می کند.

توصیه هایی برای افزایش طول عمر لمینت ها

  1. برای افزایش ماندگاری و طول عمر لمینت ها باید همواره از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.
  2. به هیچ عنوان از مواد غذایی سفت همچون آجیل، ته دیگ و… استفاده نکنید چراکه موجب آسیب رساندن به لمینت ها می شوند.
  3. مواد رنگی همچون چای، قهوه، نوشابه و… ممکن است موجب تغییر رنگ لمینت شوند بنابراین بتر است تا جای ممکن کمتر از اینگونه مواردا استفاده کنید.
  4. در نهایت برای بررسی وضعیت دندان ها بهتر است در بازه های زمانی مشخصی به دندان پزشک مراجعه کنید.

Comments

Popular posts from this blog

سقف پاسیو جهان نورگیر

کاور شوفاژ در خراسان رضوی

اسکیس معماری داخلی