خرید ملک با تفویض وکالت

 خرید ملک با تفویض وکالت : این روزها احتمالا کلمه ی وکالت بلاعزل را در خرید و فروش ملک بسیار شنیده اید. نقل و انتقال ملک برای فروختن یک ملک یا زمین به طور معمول دارای هزینه‌های زیادی است. به همین علت بسیاری از افراد از به نام زدن سند خودداری کرده و یک سند وکالتی و وکالت بلا عزل تنظیم می‌ کنند و همه کارهایشان به صورت قانونی با همان سند انجام می‌ شود.

خیلی از افراد به اشتباه تصور می کنند که در خرید و فروش ملک با وکالت بلاعزل شخص خریدار قادر است که در هر زمانی اقدام به ثبت سند به نام خود کند اما باید بدانید که منظور از کلمه وکالت بلاعزل  این است که فروشنده دیگر نمی‌ تواند شخصا وکالتش را فسخ کند. انواع دعاوی ملکی با این حال متاسفانه باید گفت که هنوز هم راه هایی برای فسخ قرار داد حتی در حالت وکالت بلا عزل وجود دارد. بر اساس قانون اگر یکی از طرفین معامله دچار جنون و یا مرگ ناگهانی شود این وکالت که بین آن‌ها بسته شده است به راحتی فسخ می ‌شود. به طور کلی خرید و فروش با وکالت بلا عزل و وکالت نامه دارای معایبی می باشد که بهتر است قبل از انجام چنین معاملاتی از آن ها مطلع بوده و تمامی نکات مربوط به آن را بدانید. وکیل املاک در ادامه قصد داریم در خصوص این موضوع صحبت نماییم:  

 

معایب خرید ملک با تفویض وکالت

نکته ی بسیار مهمی که در خصوص خرید ملک با وکالت بلاعزل باید بدانید آن است که با وکالت بلا عزل شما هنوز مالک اصلی ملک نخواهید بود. بهتر است که هر چه سریع ‌تر برای تبدیل وکالت ‌نامه به سند قطعی و نقل و انتقال ملک اقدامات لازم را انجام بدهید.

در چنین معاملاتی فروشنده می‌ تواند ملک وکالتی را به چند نفر بفروشد. لازم به ذکر است که هنگامی‌ که فروشنده نقل و انتقال ملک با وکالت نامه را انجام می ‌دهد و به شما وکالت بلا عزل می‌ دهد انواع دعاوی ملکی می ‌تواند همچنان انتقال سند قطعی را خودش انجام دهد و ملک را به شخص دیگری بفروشد و حکم ابطال وکالت بر وکالت نامه شما بخورد. وکیل ملک در چنین حالتی شما برای جلوگیری از چنین مشکلاتی می توانید ۲ کار زیر را انجام دهید:

  1. از فروشنده بخواهید که همزمان با تنظیم وکالت نامه یک مبایعه نامه هم تنظیم نماید.
  2. در وکالت نامه حق فروش ملک به شخص دیگر از فروشنده سلب شود.

نکات مهم در خصوص خرید ملک با تفویض وکالت

  1. توجه داشته باشید که در معامله‌ های کلان که از طریق وکالت ‌نامه صورت می ‌گیرد الزامی است که قبل از انجام معامله اعتبار وکالت ‌نامه از دفترخانه ‌ای که تنظیم کننده سند بوده است، کتبا استعلام شود.
  2. در صورت انجام دادن معاملات باوکالت رسمی همانند املاک در رهن بانک‌ها و ملک وکالتی سعی کنید در اسرع وقت و در کمترین زمان نسبت به دریافت سند قطعی ملک اقدامات لازم را انجام دهید.
  3. دقت داشته باشید که چنانچه معامله ‌ای ازطریق تفویض وکالت انجام شود، وکیل ملک وکالت نامه اولیه و اصلی که پایه و اساس معامله است، باید به صورت دقیق مطالعه شده تا به صورت دقیق مشخص شود فردی که به نام وکیل املاک شناخته شده است دارای اختیارات کامل و بلاعزل باشد.
  4. در تنظیم سندهایی که شامل وکالت بلا عزل است ازآنجایی ‌که موکل شما حق اجرای مورد وکالت را از دست نداده است و شخصاً نیز قادر به اجرای آن خواهد بود، وکیل املاک لذا به ‌طور صریح در وکالت نامه خود قید کنید که موکل هیچ‌ گونه حق دخالت و اجرای آن را ندارد و این مجوز را از او ساقط کنید.
  5. از انجام معامله ‌هایی که به واسطه ی وکالت‌ نامه‌های کلی که مربوط به اموال منقول و غیرمنقول موکل باشد و یا این‌ که موکلین افراد متعددی همانند وراثتی و شراکتی باشند، اجتناب کنید.

Comments

Popular posts from this blog

سقف پاسیو جهان نورگیر

کاور شوفاژ در خراسان رضوی

اسکیس معماری داخلی